Kevan johdon menettelyt sietämättömiä

13.11.2013

Tuppurainen Kevan johdon menettelyistä: Sietämätöntä!

SDP:n oululainen kansanedustaja, JHL:n jäsen Tytti Tuppurainen on tyrmistynyt Kevan johdon menettelyistä.

– Kuntien eläkevakuutus Keva on satojentuhansien kuntien ja valtion pienipalkkaisten naisten ja miesten eläkerahojen vaalija. Työntekijät säästävät pienistä palkoistaan eläkkeitä vanhuuden turvaksi. Rahoja ei saa käyttää johdon kerskakulutukseen.

Tuppuraisen mukaan tällaiset etukikkailut julkisia eläkevaroja hallinnoivassa laitoksessa sotivat karkealla tavalla suomalaisten oikeudentajua vastaan.
– Tämä on sietämätöntä. Suomessa kaikkien on pelattava samojen sääntöjen mukaan, erityisesti Kevan kaltaisen laitoksen.

Tuppurainen korostaa, että julkishallinnon laitoksilla on suuri vastuu ja painoarvo julkisessa keskustelussa.
– Kun pörssiyhtiöiden ylisuuriin palkkioihin ja etuihin puututaan, täytyy julkishallinnon omat yksiköt hoitaa myös ruotuun.

Lisätietoja,
Tytti Tuppurainen, 0400 840594

______________________________

(Muokattu 14.11.2013 13:00)

Tiedotteen pohjalta tehtyjä uutisia:

MTV3

Iltalehti

Demari

Kommentit

1. Hei! Hienoa että tähän Kevan Tjn etuuksiin otetaan kantaa, kannattaisi tarkistaa koko Kevan toiminta kaikilla alueilla, esim. Vuokra asunto politiikka, miten vuokralaisia valitaan ja kenelle vuokrataan, onko kohtuullista että vuokra asuntoja pidetään tyhjillään, ja sen johdosta muut vuokralaiset maksavat kohtuuttomia vuokria (esim. Abraham Wetterintien asunnot). Saako keva valtionavustuksia rakennuskohteisiinsa, ja miten SENIoriasunoiksi rakennetut, yksi ongelma on siinä jos pariskunta hakee asuntoa ja toinen toiminut yrittäjänä ja menettänyt luottotietonsa, toisella kaikki velat maksettu ja tulot siinä tasossa että vuokraa varaa maksaa. Ei saa Kevan asuntoa koska toisella tahraluottotiedoissa. Pidetään asunnot mielummin tyhjillään… Ja takuuvuokran määrä Kevan asunnoissa ihan pöyristyttävä verrattuna muihin vuokranantajiin. Suomessa pitäisi jollain tavalla puuttua näihin epäkohtiin. Jos ottaa riskin ja ryhtyy yrittäjäksi ja saa tahran luottotietoihin olet roisto lopun elämääsi ja puolisosi, ja vaikka maksukyky nykyisellään kunnosssa niin kaikki ovet kiinni. Hyvä esimerkki tästä ongelmasta lehdessä ollut kirjoitus Ruusulankadun tukiasunnossa asuva ei päihdeongelmainen opiskelija ja työntekijä, nuoruuden tyhmyyttään ottanut useamman luottokortin ja jäi velkaa sekä luottotiedot miinukselle, ei saa vuokra asuntoa mistään vaikka nykyisin hoitaa asiansa ja maksaa velkaa. Jokin kohtuullisuus.

2. Hei! Hienoa että tähän Kevan Tjn etuuksiin otetaan kantaa, kannattaisi tarkistaa koko Kevan toiminta kaikilla alueilla, esim. Vuokra asunto politiikka, miten vuokralaisia valitaan ja kenelle vuokrataan, onko kohtuullista että vuokra asuntoja pidetään tyhjillään, ja sen johdosta muut vuokralaiset maksavat kohtuuttomia vuokria (esim. Abraham Wetterintien asunnot). Saako keva valtionavustuksia rakennuskohteisiinsa, ja miten SENIoriasunoiksi rakennetut, yksi ongelma on siinä jos pariskunta hakee asuntoa ja toinen toiminut yrittäjänä ja menettänyt luottotietonsa, toisella kaikki velat maksettu ja tulot siinä tasossa että vuokraa varaa maksaa. Ei saa Kevan asuntoa koska toisella tahraluottotiedoissa. Pidetään asunnot mielummin tyhjillään… Ja takuuvuokran määrä Kevan asunnoissa ihan pöyristyttävä verrattuna muihin vuokranantajiin. Suomessa pitäisi jollain tavalla puuttua näihin epäkohtiin. Jos ottaa riskin ja ryhtyy yrittäjäksi ja saa tahran luottotietoihin olet roisto lopun elämääsi ja puolisosi, ja vaikka maksukyky nykyisellään kunnosssa niin kaikki ovet kiinni. Hyvä esimerkki tästä ongelmasta lehdessä ollut kirjoitus Ruusulankadun tukiasunnossa asuva ei päihdeongelmainen opiskelija ja työntekijä, nuoruuden tyhmyyttään ottanut useamman luottokortin ja jäi velkaa sekä luottotiedot miinukselle, ei saa vuokra asuntoa mistään vaikka nykyisin hoitaa asiansa ja maksaa velkaa. Jokin kohtuullisuus.

3. Kiitos hyvästä kannanotosta!
    On hienoa, että joku kansanedustaja pitää meidän pienipalkkaisten kunta-alan naisten puolia.
    Yritän jaksaa raskaassa ammatissa ikääntyvänä työntekijänä. Mietin jo, jaksanko työssäni tarpeeksi pitkään, ja kuinka selviän eläkevuosinani pienellä eläkkeellä.
    Tällainen ”kauniiden asioiden” Ailus-kikkailu tuntuu todella pahalta, ja vieraalta tässä taloudellisessa tilanteessa.

Jätä kommentti